Wednesday, October 28, 2015

English Tea

Learning about the world, ourselves and something new is necessary not only during the lessons but also outside them. We all love spending free time with entertainment. That's why the learning new and improving known through the games was the purpose of "English Tea". The pupils of the 5-C form met on vacations for tea and sweet, playing English.

The event was built on the principle of the school day with the lessons and breaks. During the "lesson of Literature" we read and translated words, worked with Ukrainian folk tales in English. During the "Math class" we counted and solved the examples. The objective of the "Science lesson" was to write at a certain time as many names of animals as possible, and then read them to students who translated into Ukrainian. Making the  "lesson of Arts", the children showed their vision on one of the themes: "School" or "Nature." During the defenсe of the drawings they called subjects in English. During the "Craft time" we made paper products - origami. The results of our work were boats (the job training), frogs, airplanes and hats.

During breaks after every job we drank tea with cookies. All stages were evaluated with counters. Counting up the collected counters we got the winners. They were Slyvniskyy Roman (I place, 50 points), Lerchuk Lilya (II place, 48 points) and  Motuz Diana (III place, 44 points).



Пізнавати світ, себе і щось нове потрібно не тільки на уроках, але й поза ними. Усі ми любимо проводити вільний час  у розвагах. Саме пізнання новoго та вдосконалення відомого через ігри було метою "Англійського чаювання". Учні 5-В класу зібралися на канікулах за чаєм та солодким столом, граючись англійською мовою.

Захід був побудований за принципом навчального дня з уроками та перервами. На "уроці літератури" ми читали і  перекладали слова, працювали з українською народною казкою на англійській мові. На "уроці математики" ми рахували і розв'язували приклади. Завданням "уроку природознавства" було написати за визначений час якомога більшу кількість назв тварин, а потім зачитати їх, щоб слухачі переклали на українську.  Проводячи "урок малювання", діти показували своє бачення однієї з тем: "Школа" або "Природа". Під час захисту малюнків вони називали предмети англійською мовою. На "уроці праці" ми робили вироби з паперу - оригамі. Результат нашої праці - кораблики (як навчальна робота), жабки, літачки та капелюшки.

Під час перерв після кожної роботи ми пили чай з печивом. Усі етапи роботи оцінювалися фішками. За підсумками зібраних фішок переможцями стали Сливніський Роман (І місце, 50 балів), Лерчук Ліля (ІІ місце, 48 балів) та Мотуз Діана (ІІІ місце, 44 бали).




No comments:

Post a Comment